31 juli 2011

verslag 18/3 plus story100 k Limburgs Zwaarste 2/4

Hello team !

Het serieuze werk gaat stilaan beginnen . Weekjes van 120 tot 160 .Dit weekend een dubbeldekker (zat 40 zon 30 ) ,volgend weekend een 50 –er en om eens na te kijken waar we staan op de lange afstand heeft coach Tim mij verwend met onderstaand toetje . Idee is om minstens 80 km te lopen . Is blijkbaar een mooie kanjer van een natuurloop met 2500 hoogtemeters . Wie zich geroepen voelt : er is nog plaats !



Amaai mijn voeten ...... Wat een lesje in bescheidenheid . Wedstrijd heeft zijn naam niet gestolen ! Men had de keuze uit een 60,80 of 100 km en mijn bedoeling was de 80 te doen en als ik mij goed voelde toch naar de 100 te gaan ( zou na de 63 in Stein een paar weken geleden dus een nieuw stapje vooruit zijn ) Tis wat anders gelopen ….

Start om 0600 , koplamp op en samen met een 100 andere prettige gestoorden meteen de wei in .Tging goed maar al snel werd duidelijk dat dit geen ‘ gewoon’ loopje was ; Permanent heuvels en heuveltjes op en af , door de weilanden en bossen, bijna altijd wel op verharde paden ;Schitterende landschappen in het drielandenpunt Nederland,Duitsland ,Belgie . Bevoorrading om de 10 km ,wel geen sportdrank zodat ik het met Tim afgesproken voedingschema niet kon volgen ( en heb dus proberen te overleven op fruitbars maar die kon ik na 60 km niet meer kauwen dus werd het chips,cola en rijstpap) ; Vanaf 10 u begon het warm te worden ,dus regelmatig het afgesproken zoutpilleke geslikt . Tot km 40 liep alles lekker ( behalve paar keer verlopen lopen want aanduidng was niet altijd prima en jullie kennen mij he … )

Dan eerste miserie : bij een steile afdaling op bospad forse tuimeling gemaakt : heup en rug geschramd en vooral een aantal steentjes die in de handpalm zaten . Pikte nogal ! Wat afgespoeld met water maar kreeg paar steentjes onder de huid er niet uit; Heeft tot km 85 geduurd voor op een bevoorrading een lieve verpleegster de steentjes eruit kon halen ,wat ontsmetting erop en verband rond ( toen was de lamp allang uit en was ik blij dat ze er minstens 10 minuten mee bezig was … )

Was na 6 uur op 50 km punt en zat nog altijd goed in de wedstrijd . Maar na de middag begin het minder en minder te gaan en na 65/70 km een klop van de hamer zoals ik hem ( op de Sparta na ) nog zelden meegemaakt heb . Hellingen bleven komen en werden nog afgrijselijker door de trappenpartijen die in de bossen daar zijn ingebouwd . Na poosje moeten stoppen met lopen en overschakelen op lopen/stappen .

Lamp ging uit en werd steeds kwader op mezelf over zoveel watjesgedoe maar kreeg geen poot meer vooruit . Na 75 kwam het keuzepunt : naar rechts om naar de 80 aankomst te gaan ,naar links voor de 100 .

Tegen gezond verstand in toch naar de 100 gegaan . Binnengesukkeld bij aankomst om 20 u . Heb er dus 14 u over gedaan !!!!

Positief : vandaag behalve nog wat pijn aan de valpartijschrammen niet teveel last in knie-en enzo . Vandaag platte rust en van sofa naar ijskast en terug ; Morgen terug op de fiets en dinsdag alweer de schoentjes aan want er is nog werk , veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel werk voor de boeg !!!

All the best !

Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten