31 juli 2011

(verslag 23/5) story24 u Steenbergen




Vrienden supporters !

Met excuses voor de vertraging ! Ben na de 24 u zo druk geweest met golven,blaren prikken, blauwe tenen verzorgen, en een dagje congres dat het verhaaltje erbij ingeschoten is ; Ik zou een pensioendag van 48 u best kunnen gebruiken ! Vooreerst bijzondere dank aan de Sherpa’s die vorig weekend erbij waren om ondergetekende eerst uit te startblokken te helpen en daarna 24 u lang ondersteunden en vooruit hielpen . Ik kan jullie garanderen dat elk aanmoedigingswoordje welkom is ,zeker als om 4 u ’s morgens na 13 uur lopen de pijp al redelijk uit is en je in de koude duisternis nog eens wat hagelbuien over je heen krijgt .Dank dank dank dus aan Sabrina,Stijn,broer Dirk,Greet,Ghana,Ronny ,Marc,Marleen,Jef ,Nico ,Ko en Jeanne !!! Klasse !

Start was op zaterdag om 1500 .Ideaal weer en een 70/80 tal deelnemers waaronder een 10 tal in mijn leeftijdscategorie,die gingen ‘meestrijden’ voor de nationale titel ( dus ik ben blijkbaar niet de enige 55plusser met ‘nen hoek af ‘ !) Onmiddellijk lichte paniek in het kamp Vandenplas : ik constateerde na een paar minuten dat ik mijn chip vergeten was zodat mijn rondes niet zouden geregistreerd worden . Na 1 rondje van 2 km dus binnengerend ( toen rende ik nog ) in mijn tentenkamp,chipje snel gevonden en weer weg . En aan superJef ,die toch iedereen kent in dat wereldje, gevraagd om de organisatie op hoogte te brengen . Ging allemaal vlot en op electronisch scorebord kreeg ik snel mijn rondje bij . Bewust trager gestart dan in 2009 omdat ik dacht het op die manier nog wat langer uit te houden vooraleer het echte lijden zou beginnen . Rondjes werden afgemalen in zeer regelmatig tempo van 9 – 9.5 km/u dat ik goeie 6 uur zonder veel moeite kon volhouden . En deze keer mij ,onder andere dank zij streng optredende broeder Dirk , zeer strikt gehouden aan drink,eet en zoutinname schema ( uiteindelijk heb ik op die 24 uur ongeveer 12 liter sportdrank ,cola en water binnengegoten, een 25 tal energybars gegeten plus nu en dan banaan en een half rozijnenbrood – lekker !!!! daarnaast een 10tal zoutcapsules van 1 gr en 3 Dafalgan 1g toen na 18 uur de kniepijn zeeeeeeeeer erg begon te worden) Eerste dipje pas na goeie 70 km toen avond begon in te vallen . Was snel voorbij en verder gehobbeld naar de 100km/12 u grenzen die in dit spelletje psychologisch belangrijk zijn . Had er na 12u 102 km opzitten , 3 km minder dan in 2009 maar was ervan overtuigd die nog te kunnen inhalen . Lag op dat moment geloof ik in 2 de positie voor de Belgische titel maar met 4/5 km achterstand op Ghislain . Stelde wel vast dat mijn achterstand al een paar uur niet meer vergrote en dat ik ook steeds verder opschoof in algemene rangschikking . Mijn verval was dus gemiddeld minder dan de rest . Van 3 tot 6 u ’s morgens is het miserie, gelukkig voor iedereen : koud,stil,lichaam begint overal pijnen en pijntjes te signaleren en wil slapen. Daarbovenop kregen we dit jaar ook nog een paar felle hagelbuien,natuurlijk net nadat je je tent met regenkleding voorbij bent …. Meeste deelnemers gingen wat schuilen . Stijfkop Marc niet en het is achteraf mijn geluk gebleken . Titelconcurrent Ghislain is paar minuten binnengegaan en blijkbaar is daar een veer gebroken toen hij opnieuw wou aanzetten . Ghislain verloor snel de 2 rondes voorsprong en na een paar uur liep ik al een 4/5 tal rondes op hem uit en lag dus bij zonsopgang in eerste positie voor de 55+titel.

Tot mijn onaangename verbazing begon bij mij de ellende al met nog 5tal uur te gaan, nog iets sneller dan in 2009 ! Hartslag ging steeds lager ,lopen steeds trager en pijn steeds erger ( knie-en zeer erg , voetzolen erg ) Zat toen rond 15 de plaats in algemene rangschikking maar vet was van de soep en verder oprukken lukte niet meer . Hierop zal dus nog meer moeten getraind worden evenals op het snelstappen.Waarschijnlijk is mijn snelstaptechniek volstrekt onvoldoende want terwijl ik nog aan het ‘ lopen’ was ( tegen 6/7 per uur ,dus een soort strompelloop ) werd ik voorbijgegaan door de snelleren die echter op dat moment al aan het snelwandelen waren !! Laatste uren echt afgezien en vooral dankzij de gedachte aan de tenen van Leonidas en de aanmoedigingen verder blijven bewegen.

Uieindelijk na 90 rondjes van bijna 2 km op zondag om 1500 gestopt . Bijna 179 km op de teller, en paar indrukwekkende blaren rijker ! Door broer Dirk afgevoerd naar douche ( schitterend spektakel trouwens daar in zo een kleedkamer met een 15 tal kreupelen die net 24 uur gelopen hebben :een festival van krampen,pijnscheuten,blauwe-oranje-groene en bloedende tenen, loshangende en ontbrekende teennagels,blaren als eieren zo groot, vloeken ,zuchten en dure eden dat dit echt wel de laatste keer was, struikelpartijen om in slip te geraken , etc etc )

Na wat bijkomen een voor mij zeer vreemde en onbekende gebeurtenis : een Belgische ceremonie protocolaire met Brabanconne,vlag ,medaille etc . Ook hier weer een schitterend spektakel om zien hoe wij totaal verkrampt een veel te hoog trapje moesten op- en afklauteren ! Maar de ‘gouden’ medaille ligt in Dilbeek ( al ruil ik ze onmiddellijk in tegenover nog maar 1 teentje van Leonidas in Sparta )

In bijlage wat foto’s van wat zo een lang loopje met een mens doet !

Zondagavond na de wedstrijd dus pas laat thuis gekomen ; in bed gestrompeld en er om 6u terug uitgestrompeld want ik moest al om 7 u bij de golfmaatjes zijn om te vertrekken na UK voor 4 dagen golf .Dat eerste partijtje was ook weer een show op zichzelf . De golfkameraden moesten mij de bunkers in –en uithelpen want ik slofte er die eerste holes bij alsof ik net 128 jaar was geworden.

Dit avontuur is dus weer achter de rug en het echte trainingswerk voor Sparta moet nu feitelijk beginnen; met coach Tim heb ik al de goeie en minder goeie kanten doorgenomen en volgend target is de 100 km van Torhout op vrijdag 17/6 ,start om 21u – target is onder de 10 .00 te gaan . Maar momenteel toch een donderwolkje ; moest normaal training afgelopenvrijdag herbeginnen maar dat ging fout; vrijdag al wat kniepijn bij lichte 15 km jogging maar zaterdag ging het helemaal mis . Lichte pijn bij golven ’s morgens en onhoudbare pijn vanbij de start bij lopen ’s avonds; na 3 km ermee gestopt en naar huis gestrompeld.

Vandaag golf en lopen geschrapt en morgen terug proberen .Pijn is minder .Moet waarschijnlijk snel wat kraakbeengelprikjes in knie hebben om een en ander terug op te kalefateren . Wordt aan gewerkt !

Keep in touch

Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten