02 september 2009

rapport wk 18 tem 21 van de patient

Hi vrienden ,

Twas alweer een paar weken geleden ! We zijn op 125 dagen van het ultieme doel .......

Na de mooie 24 u in Steenbergen die voor mij toch vooral belangrijk was "int koppekke " -die verduivelde 172 km MOESTEN eraan -heb ik een 2 tal weken
op wat minder toerental gedraaid .Eerst omdat het fysiek toch een paar dagen in de botten bleef hangen,de focus effe weg was en ik daarna prioriteit gegeven
heb aan ma die totaal onverwachts snel begon te dementeren en voor wie een rusthuis moest gezocht worden .Toestand is nu terug onder controle en uit
de loopsloefkes komen weer gensters ! Tim had mij deze week gesoigneerd met 2 heuveltrainingen waarvan vooral die van vandaag ( 4u lang... ben 19 keer een
lange helling in mijn buurt op en af gegaan ) alweer voor de nodige verbijstering zorgden bij de buren.....
Next steps zijn een heuvelmarathon in de Ardennen op 6/6 maar vooral de 100 km van de Nacht Van Vlaanderen op 19/6 .Zou daar in de buurt of onder de 10 u willen gaan om nog eens wat snelheid te trainen .....Daarna zal de training waarschijnlijk alleen nog wat langer en zwaarder worden met als hoogtepunt de maand augustus waar we hopen op hitte zodat ik niet naar Spanje of .....Griekenland moet om dat aspect bij te trainen.

Van het medisch front alleen maar goed nieuws voorlopig .Bloedonderzoek wees op relatief geringe spierschade na Steenbergen en de knie en lies kunnen waarschijnlijk nog tot de NVV voort zonder gel-inspuitingen.,die zullen wel zeker nog nodig zijn in juli /augustus .Verder met dokter Erika een supplementenschema uitgewerkt voor de komende 5/6 weken ( vooral de klassiekers magnesium,ijzer ,ontstekingsremmers ,vitamientjes en een massa gewrichtenpillen en poeders ) Daarbovenop het "recupwonderpoeder" van Marc Herremans en we kunnen er tegen .1 aspect waarbij de sherpa's kunnen helpen : ik drink iets te weinig -blijkt nu uit 3 opeenvolgende bloedanalyses dat ureumgehalte te hoog is dus mij daar zeker tijdens de race permanent op wijzen ,zeker als ik na een aantal uur hersendood ga zitten .

Ander nieuws : morgen zullen we de 2500 km mijlpaal dit jaar bereiken , Jef heeft wat hotelsuggesties gedaan voor Athene ( zie andere mail ) en wat mij betreft kunnen we verder werken aan die Twitter .Lijkt mij geschikt voor het informatiedoel dat we nastreven tijdens de weken ervoor en vooral tijdens de race


Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten