02 september 2009

Rapport wk 25

Hello vrienden ,
Bijzonder weekje achter de rug met alweer een nieuwe horde op weg naar de tenen van Leon redelijk goed genomen ! Thanks aan alle supporters en supporteressen
voor de steun voor ,tijdens ( Tim stond langs parcours en Jef bleef alweer de hele nacht in de buurt ,tot groot jolijt van de lokale brouwers,voor aanreiken kleding en gellekes ) en na de 100 km in Nacht van Vlaanderen . Ook Nico en Ronny waren er maar die konden hun testosteron niet volledig onder controle houden en hebben dus maar effe meegedaan aan de marathon die tesamen met de 100 km start .
Tof ,zeer vlak parcours .Ideaal loopweer. Ambiance tot 4 u 's nachts op lokale dorpspleinen in kermisstemming .Bevoorrading OK , 5 rondjes van +- 20 km .Bijzonder was dat dit ook het wereldkampioenschap 100km voor ploegen was, dus de Belgische sloffers waren duidelijk in de minderheid en we waren omringd door zeeeeeeeeeeeer snelle Japanners,Russen ,Amerikanen etc etc .( om een idee te geven - toen ik aan het 40 km punt voorbij ging werd ik voorbijgedubbeld door de koplopers die er dan al 60 hadden opzitten )

Redelijk snel vertrokken (0m 20.00 u) omdat ik een poosje snode plannen had .Was samen met Ronny vertrokken,die zonder al te veel voorbereiding rond de 3.50 wou lopen op de marathon .Liet hem vooruitlopen maar hield hem binnen oogbereik want speelde met idee hem de schrik van zijn loopleven te bezorgen door te proberen hem na +- 40 km voorbij te snellen en met een neuslengte te kloppen op de marathon .Maar hij ging iets te snel en omdat ik mezelf gezworen had niet in het rood ,zelfs niet in het roze te gaan ,ging dat loense plan in de vuilbak en begon ik rondjes te malen aan +- 10 km/u .Ging allemaal heel soepel ( beetje knie,lies en achillespijn daargelaten maar dat kennen we inmiddels ) maar vanaf km 40 begonnen de benen zwaar ,zeer zwaar te worden . Hart en longen bleven prima dus de oorzaak ligt ongetwijfeld in de vele ,vele km van de laatste weken en opgestapelde verzuring .Dus wat teruggeschakeld naar net onder de 10 en zo uren verder blijven drentelen tot 80/85km .Klassieke dipje tussen 3 en 4 u wanneer de nacht stillaan overgaat naar de dag en lichaam zich afvraagt waarom je in godsnaam niet in bed ligt .Tesamen met de eerste zonnestralen kwam echter besef dat ik stilaan naar een tijd van 10.25/10.30 aan het sukkelen was .... En vermits ik ook mezelf vooraf een pretje beloofd had om Ronny en andere " MMC100 km fanaten" een hakje te zetten door de vroegere besttijd van 10.23 in Bornem nog wat scherper te stellen ben ik toch maar effe op het gaspedaal gaan staan . Heb mij voorgesteld dat elke loper die voor mij liep de lelijke billen van de Ronny had en ben op jacht gegaan . In laatste uur rondgedraafd tegen 11per uur ( aan +- 90 % ) ,een 15 tal man nog voorbijgegaan ( heerlijk...... ) en uiteindelijk down town Torhout afgeklokt in 10.15 . Zat echt nog goed na aankomst ,absoluut geen vergelijk voor zij die mij ooit in Bornem in intensive care zagen binnenschuiven na 10.23 .Nog paar km naar sporthal gewandeld ,douche en bij een paar Leffes bijkletsen met de creme de la creme de la creme de la creme van de Belgische ultrawereld ( Paul Beckers heeft meer dan 500 keer een 100 km gelopen ,enige belg op Spartathlonpodium ooit en sprak over 200 km en 48u wedstrijden zoals wij over gaan wandelen met het hondje )
Daarna nog uitgebreid gaan ontbijten en op de middag naar MMC dinerke en jaarvergadering .Pas 's avonds op de sofa ging de lamp langzaam maar krachtig uit .Heb 10 uur als een blok geslapen maar vanmorgen alleen maar last van de knie . Geen te stramme spieren en geen "achterwaarts de trap af" gedoe .Moest ik willen en mogen zou ik een rustige 20-er kunnen doen !

Zoals je ziet op de planning wordt het een weekje rust in het vooruitzicht van het echte werk dat de week daarna gaat beginnen . We zijn op minder dan 100 dagen van het event ,gedaan dus met lanterfanten en watjesweekjes van minder dan 150 km . Jef heeft mij ook verwittigd dat ik beter stop met golven en dat vervang door een 2 de dagtraining ....

Nog wat praktische zaakjes :

1) tip 386 van Jef voor juniorSherpa's : toiletpapier meedoen onderweg naar Sparta .Griekse cafe-toiletten hebben een wereldreputatie qua hygiene.... En onderweg in de struiken ontbreekt ook en ander.

2) zou de Sherpa ploeg willen "uitrusten" met een leuke T-shirt . Graag jullie ideetjes voor de lay-out. Mijn nummer is 62 , het Spartathlonlogo en jaar komt er ook op natuurlijk,en best ook Marc ( of de Griekse versie ervan ? )
maar graag nog jullie input voor kleur en tekstje . Enkele eerste ideetjes :
Ni stoppe ,ni stappe !
Go Go Go ( Marc Herremans suggestie)
If you can dream it ,you can do it !

3) graag jullie vakantie-regeling voor de komende maanden . Wil proberen nog een Sherpa + Jef bijeenkomst te plannen ergens eind augustus/begin september (heb al input van Ronny en Cath )


All the best

Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten