02 september 2009

rapport wk 23 van de patient

Hello vrienden ,

Pittig weekje . Twas maar 125 maar die 62 van verleden week zaterdag in de warmte zijn er enkele dagen blijven inhangen .En 3 keer 25 km deze week op de
middag zijn natuurlijk ook niet bepaald herstelloopjes. Zorgpunt : tijdens de week kwam niet alleen de knie weer protesteren maar ook ,en dat was lang geleden,
melde tante lies zich alweer ,vooral op de heuveltrainingen.Volgende week ga ik golven met sportarts,heb haar gevraagd prikjes mee te brengen.Kers op de weektaart was echter de natuurmarathon in Roche en Ardenne .Een absolute aanrader voor wie iets anders wil dan proberen een supertijd neer te zetten .200tal deelnemers -prima organisatie .Bijzonder schitterend natuurkader ( zat met een pezige knaap in kleedkamer die zijn 194-ste marathon had afgewerkt ,kende elke marathon in de wereld en vond deze de mooiste ..... ) maar ook bijzonder zwaar .Niks voor mannequins of balletdansers !Veel bos en grindwegen ,over beekjes en boomwortels springen,door weiden en haast nooit vlak. Na 1 km heb je al een helling waarbij je op moeder gaat roepen ,na 3 km komt er een waarbij je de rest van de familie ook oproept ! Totaal onmogelijk op te lopen en zeer lang . Dus direct een doorslaande hartslag ,brandende kuiten en zeer pijnlijke achillespezen. Na 30 minuten was ik amper het 4kmpunt voorbij en na 1 uur stonden er 8,5 km op de teller . Mijn plan om binnen de 4 uur te lopen kon meteen de vuilbak in en begon mij ook af te vragen wat ik met zo'n mietjesgeslof in godsnaam in Griekenland wou gaan zoeken,ook al omdat ik diep in de 2 de helft van het peleton aan het sukkelen was en voorbijgegaan werd door Ronny's allerhande ! . Na +- 15 km ( ...in 1 u45ofzo ) begon de diesel van de ouwe krijger echter stillaan op gang te raken en vanaf dan ben ik zeker nog een 50 tal deelnemers terug voorbijgegaan . Het parcours wordt na de 10/12 km ietwat milder met nu en dan nog wel spectaculaire hellingen op -en af . Ben uiteindelijk als 94 ste en nog tamelijk fris binnengekomen in 4.16 en heb in 2 de helft wat meer kunnen genieten van bijzonder mooie landschappen .Ideaal loopweer - maar als het daar heet is of regent .......... Gemiddelde hartslag toch 142 ( 83 % ) met pieken tot 170.
Geleerde lessen : op steile hellingen en steile afdalingen ben ik absoluut ondermaats ten opzichte van lopers van mijn nivo , op lange wat mildere hellingen ben ik meestal beter dan hen en op vlak of licht dalend ben ik duidelijk superieur en loop ik ze vlot los . Jef : moet ik in het vooruitzicht van de Sparta nog wat meer trainen op zeer steile hellingen a la Ardennen of zijn er ,behalve de Sangas , bijna alleen van die zeer lange "mildere" hellingen zoals in Pajottenland ?Herinner mij dat niet meer zo goed, dacht het het laatste was maar zeer lang .

Het goeie nieuws: voel mij vandaag na kort nachtje slapen alweer OK .Beetje stram ,beetje zware benen en als gebruikelijk wat pijnlijke knie maar ze zullen op het kiesburo niks merken !

Volgende week begint redelijk rustig maar naar het eind toe is het "vollen bak " . Om aan de 165 te geraken en tegelijkertijd ook wat te trainen op eentonigheid, nachtlopen en wakker blijven ga ik vrijdag/zaterdag het volgende proberen : vrijdag tijdens de dag gewoon lummelen ( mijn hoofdbezigheid), namiddag golven , om 22/23 u naar het sportveld gaan om daar een 50 km tijdens de nacht alleen op de piste te doen ,niet gaan slapen -zaterdag gaan golven en 's avonds nog eens een 30km heuvelachtig . We zullen zien hoe de ouwe knoken en hersentjes daarmee omgaan . Wordt vervolgd !


Marc

Geen opmerkingen:

Een reactie posten